معرفی رشته ها

برگزاری کلاسهای ورزشی در ۳۲ رشته شامل:

آمادگی جسمانی: یکی از ورزش های پایه جهت آماده سازی ورزشکاران هر رشته ورزشی می باشد. این ورزش باعث جذب اکسیژن کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت می گردد. از مزایای آمادگی جسمانی: افزایش قدرت و تعادل و استقامت عضلانی-افزایش چابکی و انعطاف پذیری-افزایش استقامت و توان- افزایش سرعت و هماهنگی در فرد-بهبود وضعیت ظاهر و خودباوری-تسکین دردهای کمری-پیشگیری از دیابت-به تاخیر افقتادن پیری-افزایش چگالی استخوان-بهبود عملکرد روانی-کاهش خطر بیماری عروق قلب

ایروبیک: مجموعه از حرکات قاونمند با ضرب آهنگ دار که معمولا در نظام هوازی انجام می شود. این ورزش آرامبخش،بدون مسکن است و ایجاد روحیه، نشاط می کند و می تواند تپش قلب را افزایش دهد. از مزایای آن: کنترل قند و فشار خون- ایجاد شور و شعف- از بین بردن افسردگی و بی حوصلگی- تناسب اندام و کم کردن وزن- بالا رفتن خلاقیت و ابتکار- قوی شدن قلب و عروق-اکسیژن گیری بیشتر- از بین بردن دردهای عضلانی می باشد.

بسکتبال: یک ورزش گروهی و هیجان آور است که در آن بازیکنان باید دارای سرعت عمل و حرکت بسیار باشند، خصوصیاتی چون آمادگی جسمانی و تست شناسی، همکاری، گذشت، سرعت، دقت و همچنین ابتکارات و نبوغی که ورزشکاران از خود بروز می دهند. این بازی را لذت بخش می نماید. از مزایای آن: کسب تعادل روانی و فراهم بودن زمینه های لازم برای رشد روانی، ایجاد انگیزش مطلوب در افراد برای شرکت در فعالیت های ورزشی، ایجاد شخصیت متعادل و روحیه تعاون و همکاری، تقویت عوامل روانی مانند اعتماد به نفس، پرورش هویت توان رهبری افراد می باشد.

برای تونیک: یک ابداع انساندوستانه است.اجرای تمرین های همزمان کلیه ورزشکاران در سنین مختلف به صورت تخصصی می باشد. نرمش ها به صورت کششی -قدرتی-رزمی دفاعی -تمرکزی-بدنسازی-هوازی-آرامش روحی- با ابزار -آکروباتیک-نمایشی و تفریحی صورت می پذیرد که در کاهش وزن و تناسب اندام  موثر است.

بدنسازی و پرورش اندام: انجام یک سری تمرینات بدنی با وسیله و دستگاههای گوناگون به طرق مختلف که با کمک تغذیه اصولی و علمی، امادگی جسمانی فرد را رشد داده و تاثیرات بسیار مطلوبی بر توانایی های بدنی فرد برجا می گذارد که این افزایش آمادگی های جسمانی،هم قدرتی و هم استقامتی می باشد. از فواید آن: عضلات را برای رشد بهتر هماهنگ می کند و متابولیسم را افزایش می دهد که این باعث افزایش کالری سوزی در طی روز می گردد، ایجاد تاثیرات مثبت روی تمام عضلات و ریسک پوکی استخوان را کاهش می دهد. 

تی آر ایکس: در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و تعادل می باشد اجرا می کنند. از مزایای آن: چربی سوزی تا ۱۶۰۰ کالری- افزایش سرعت و چابکی- هماهنگی عصب و عضله – اقزایش تعادل ذهنی و فیزیکی- در گیر شدن کل بدن و مناسب برای تمام رده های سنی- استفاده زیاد از حرکات کششی می باشد.

بادی پامپ: ورزشی هوازی-قدرتی است که از هالتر برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی استفاده می کند. این کلاس ها از موزیک های ویژه و بسیار پرهیجان و انگیزش دهنده استفاده می کنند.که قدرت و کارایی شما را چندین برابر می کند. از مزایای آن: استقامت عضلانی، افزایش قدرت بدنی، استقامت قلبی و عروقی، بهبود تعادل و انعطاف بدنی، چربی سوزی بالا می توان اشاره کرد.

فیتنس: ترکیبی از روش های مختلف آمادگی جسمانی است که در آن، هم به شکل مشابه و هم به صورت منحصر به فرد از تمرینات متنوع استفاده می شود. ورزشکاران می آموزند که از هر امکاناتی جهت تمرینهای خود استفتده بهینه کرده و محدود به شرایط و تجهیزات خاص نباشند. اکثر تمرین ها به صورت ریتمیک و با ضرب منظم انجام می شود. از مزایای آن: چربی سوزی بالا، استحکام بیشتر بدن، فرم دهی به اندام می باشد.

جامپینگ: به دلیل خاصیت ارتجاعی این وسیله و معلق شدن ورزشکاران به طور مکرر در فضا، هورمون های شادی آور و آرامبخش سروتونین و اندروفین ترشح می شود.  از فوائد آن: افزایش تراکم استخوان- تقویت سلولی- بهبود عملکرد قلب و عروق- تقویت تعادل و گیرنده های حسی-سم زدایی و پاکسازی بدن می توان اشاره کرد.

یوگا: ورزش جسمی و روانی(فکری) می باشد. هدف یوگا هماهنگی بین ذهن و جسم و روح است یوگا کمک می کند تا از وضعیت بدن خود آگاه شوید. بدن را انعطاف پذیر می کند و به شما کمک می کند تا در لحظه استرس، آرامش خود را حفظ کنید. تقویت اعتماد به نفس و مثبت گرایی، تعادل سیستم عصببی خودکار، تقویت در تمرکز و قدرت اندیشه و آرامش، کاهش فشار خون و تعدار ضربان قلب، کاهش تعداد تنفس، کاهش خستگی و تنش، تقویت و سفت کردن عضلات، حفظ جوانی و شادابی از جمله مزایای ورزش یوگا می باشد.

بدمینتون: ورزش فیزیکی است که احتیاج به حرکت سریع و ضربه زدن محکم به توپ در بازی های طولانی در کمترین زمان دارد، بنابراین باید متوجه باشید که در هر ضربه ای که به توپ می زنید قسمت های زیادی از بدن شما باید هماهنگ شوند تا ضربه به طور موثر زده شود. از فوائد آن: این ورزش سلول های استخوان ساز را ارتقا می بخشد و به جذب ترکیب کلسیم در ساختار ماتریکس استخوان کمک می کند و در نتیجه استخوان را قوی تر    میکند.کاهش بروز سرطان هایی نظیر سرطان روده بزرگ و سینه است.

پیلاتس: تمرینی است از حرکات کنترل شده که بین بدن و مغز هماهنگی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد. از مزایای آن: یالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن، بالا بردن تمامی قوای بدن، کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر، ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام، پیشرفت و انعطاف و تعادل بدن، افزایش قابلیت تحرک مفاصل و تقویت سیستم قلبی و عروقی است.

فوتبال: این رشته ورزشی باعث رشد فرآیندهای ذهنی و عاطفی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان می شود. برای رفع تاثرات و تعدیل عواطف و نیز تنظیم فعل و انفعلات داخلی بدن موثر است. فوتبال فعالیتی پویاست که در تمایل گروه به پیوستگی و اتحاد با هم برای دنبال کردن اهداف و مقاصد خویش متجلی می شود. شرکت در این رشته در ایجاد آمادگی برای زندگی اجتماعی نقش عمده ای دارد و باعث ایجاد زمینه های مناسب برای آشنایی با مسئولیت های فرد در قبال جامعه می شود.

والیبال: ورزشی تیمی و بسیار مهییج است که موجب افزایش جذب اکسیژن در بدن شده، کارایی قلب و قدرت عضلانی افزایش یافته و باعث از بین بردن چاقی می شود. از مزایای آن: افزایش روحیه همکاری و تعاون و نوع دوستی، افزایش و بهبود تحمل بدن در هنگام تمرین، کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش فشار خون، افزایش کارایی قلب از طریق خون پمپ شده در یک ضربان و افزایش حداکثر جذب اکسیژن می باشد.

فوتسال: ورزشی تیمی و گروهی است که استقامت عمومی بدن را توسعه می بخشد و کارایی دستگاه تنفسی را بهتر می کند. از مزایای آن: افزایش روحیه همکاری و تعاون، کارایی بهتر قلب و عروق، افزایش قدرت عضلانی، توانایی تمرین مهارت های تکنیکی و تاکتیکی، خستگی کمتر در رقابت های طولانی مدت و درد عضلانی کمتر و اعتماد به نفس بیشتر می باشد.

کاراته: هنر رزمی است مبتنی بر ضربه زدن که ازضربات مشت، لگن، زانو، آرنج و تکنیک های دست باز تشکیل می شود. از مزایای آن: فراگیری تکنیک های برتر دفاع شخصی، آموزش اخلاق و احترام، آموزش تواضع و فروتنی، بالابردن خودباوری و اعتماد به نفس و بالابردن سلامت جسمی و ذهنی است.

ووشو: یکی از هنرهای رزمی چینی و به معنای هنر رزم است که بعنوان یکی از کاملترین رشته های رزمی شناخته میشود این هنر رزمی در دو بخش ساندا(مبارزه) و تالو(اجرای فرم) برگزار می شود. از فواید آن: افزایش قدرت جسمانی و طول عمر، افزایش سلامت و هماهنگی میان سیستم عصبی و عضلانی، باعث کنترل اضطراب، کاهش استرس و افزایش آرامش است، باعث بالا رفتن عزت نفس می شود، بالا رفتن توده عضلانی و تراکم بالای استخوانی و افزایش مهارت و بالا بردن میزان چابکی اندام هاست.

جودو: ورزش رزمی است که به عنوان یک شیوه تعلیمی جسمانی،اخلاقی،و ذهنی پایه گذاری شده است که به عنوان یکی از کار آمد ترین،تکنیکی ترین و سخت ترین ورزش های رزمی در جهان شناخته شده است.همچنین جودو اولین ورزش رزمی است که وارد بازیهای المپیک شد و به هنر المپیک لقب گرفت.از مزایای آن: جودو نوعی دفاع شخصی پیشرفته است.این ورزش علاوه بر فیزیک بدن فکر راهم درگیر میکند و باعث بالا رفتن عکس العمل ذهن میشود.ورزشکار می آموزد با حد اقل کار حداکثر نتیجه را بگیرد. جودو بهترین روش استفاده از فکر و بدن.

تای بو: رکیب هنرهای رزمی و ایروبیک است که شما با اجرای روزی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از تمرینهای این ورزش مهیج و سنگین به تناسب اندم و آموزش مهارتهای رزمی و دفاع شخصی دست می یابید.تای بو ورزشی است برای رسیدن به آنچه که علاقه مندان از وضعیت جسمانی و روحی به دنبالش هستید. تناسب اندام – شادابی و نشاط – تقویت نیروهای ذهنی و فکری – تکنیک های آمادگی جسمانی رزمی و دفاعی فردی.تقویت قلب و عروق .تای بو تأثیر گذارترین ورزش بر روی عضلات کورماسل می باشد.

کیک بوکسینگ: بدون شک از جذاب ترین و مهیج ترین هنرهای رزمی جهان است. این ورزش ترکیبی از رشته های موی تای، کاراته و بوکس غربی است. هدف از این تمرینات دفاع از خود و بدست اوردن امادگی جسمانی بالاست.این ورزش فرد را به بدنی ورزیده و سطح تحمل بالای فکری میرساند. کیک بوکس قطعا یکی از ورزش هایی است که هر فرد میتواند برای مبارزه و بالا بردن سطح امادگی جسمانی انتخاب نماید.

دفاع شخصی: به مجموع حرکات و مهارت هایی گفته میشود که شخص برای دفاع و حراست از خود یا دیگران به کار میبندد. یادگیری این ورزش برای تمامی افراد توصیه میشود چرا که دفاع از خود در هر شرایطی میتواند خوب و حافظ انسان باشد. علاوه بر ان در امادگی جسمانی فرد تاثیر بسزایی دارد.

مارشال ایروبیک: تلفیقی کارشناسی شده از تکنیک های هنر رزمی کیک بوکسینگ و رشته ورزشی ایروبیک است .ورزشکاران علاوه بر بهره گیری از فواید و خواص روحی و جسمی ایروبیک،با اجرای فنون کیک بوکسینگ وهنر دفاع شخصی نیز آشنا و نسبت به اجرای آن تسلط خوبی پیدا خواهند کرد و این امر علاوه بر سلامتی و نشاط باعث کم کردن وزن اضافی بدن و چربی سوزی می شود.

ایروبیک استپ: یک روال مؤثر و کالری سوز است، وضعیت فیزیکی شما را اصلاح میکند،افزایش دهنده‌ی مؤثر متابولیسم می باشد، تمام گروه‌های اصلی عضلانی را تقویت کرده و به کار میگیرد، سلامت کلی‌تان را بهبود می‌بخشد، آسان است و در همان حال کاربردی است و نتیجه گیری بالایی دارد، شاد و جذاب است، برقراری تعادل بین اعصاب و عضله می شود.

ایروبیک ژیمناستیک

ژیمناستیک

شنا

ورزش باستانی

دوچرخه سواری

ورزش در آب

ایروبیک در آب

ماساژ